Profiel van Bodil Hounou - WaarBenJij.nu Profiel van Bodil Hounou - WaarBenJij.nu
Bodil

Mijn buitenlandstage in Turkije

Actief sinds 14 Mei 2019
Verslag gelezen:

Door:

Blijf op de hoogte en volg Bodil

01 Januari 1970 | ,

Tags:

Verslag uit: ,

Eerste 3 weken in Turkije

Ik ben nu 3 weken in Turkije samen met Anouk en ik heb het heel erg naar mijn zin!. We zijn zondag 21 April om 4 uur s' nachts vertrokken vanuit Berkel-Enschot naar Schiphol en vanaf Schiphol naar Dalaman. Daar werden we opgewacht door de chauffeur die ons naar het hotel zou brengen. Eenmaal aangekomen was er een beetje gedoe met de kamer omdat er eigenlijk niet echt een kamer voor ons vrij was. Daarom hebben we toen 3 dagen in de intake kamer geslapen voor de gasten en kregen we daarna gelukkig wel onze eigen kamer waar we onze koffers konden uitstallen.
We hebben een hele ruime slaapkamer met 1 tweepersoons bed, 1 eenpersoonsbed een bureau en een bad in de badkamer.

Elke zaterdag komen er nieuwe gasten aan en worden de gasten van de week ervoor terug naar het vliegveld gebracht. Anouk en ik moeten om de week om de beurt de gasten wegbrengen en ophalen. De gasten krijgen voordat ze terug gaan naar het vliegveld hun laatste sap en worden dan boven bij de receptie verwacht waar ook hun koffers staan. Als iedereen compleet is begint de busreis van 2,5 naar het vliegveld. Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst in mijn eentje meegegaan met de gasten. De eerste keer ging Laurens (onze baas) mee om te laten zien hoe het allemaal moest en om mij de weg te wijzen. Toen ik de gasten had afgezet ben ik met de chauffeur naar een tankstation gereden waar een restaurantje zat, hier heb ik 2 uur moeten wachten op de nieuwe gasten wat geen pretje was want de chauffeur sprak geen woord Engels... Daarna zijn we teruggereden naar het vliegtuig waar we de nieuwe gasten gingen ophalen. We staan dan klaar met een bordje van Health Holidays. Als ze ons gevonden hebben moet ik hun kamernummer die op de lijst staat op de labels van hun koffers schrijven zodat de jongens van het hotel hun koffers naar de juiste kamer kunnen brengen.
Als iedereen er is rijden we terug naar het hotel waar de gasten worden verwelkomd met hun eerste sapje. Dan begint de sapkuur!

De gasten krijgen elke dag 3 sappen. Deze sappen maak ik samen met Anouk. In de ochtend krijgen ze citroensap en een fruitsap waar altijd appel en sinaasappel in zit en een derde vrucht, vandaag was dat ananas. We beginnen om half 8 en zorgen dat de sap om 9 uur klaar is zodat ze die dan gezamenlijk kunnen drinken bij de villa. In de middag krijgen ze tomatensap met basilicum in een turbo, dit is een soort bidon. Deze staat gewoon in de koelkast dus die kunnen ze pakken wanneer ze willen. Om 5 uur beginnen Anouk en ik aan de avondsap waar altijd komkommer en wortel in zit en dan een derde groente, dit was vandaag courgette met zeekraal. Ook in de avond drinken ze de sap gezamenlijk bij de villa.

Er zijn 4 villa's waar de gasten kunnen verblijven. Hierin zit 1 gezamenlijke woonkamer en keuken en voor de rest allemaal aparte kamers. De keukens worden verder niet gebruikt want de gasten zijn natuurlijk aan het sap vasten. Op de kamers van de gasten staat altijd een fles water, een waterkoker en een theedoos. Water en thee zijn de enige dingen die de mensen mogen consumeren naast de sappen die wij voor de maken.

De gasten sporten 3x op een dag. In de ochtend voor het eerste sap moment maken ze een wandeling over het schiereiland waar we zitten genaamd Kas. Daarna hebben ze na de ochtendsap om 10 uur de bodyshape en om 4 uur gaan ze aquajoggen. De wandeling en het aguajoggen kunnen Anouk en ik niet mee doen omdat we dan de sappen moeten maken maar de bodyshape doen we wel mee!

Wij slapen dus in het hotel in plaats van in een van de villa's daarom kunnen wij ook mee eten van het buffet hier, dat staat hier 3x per dag klaar. We kunnen hier ook de hele dag door vers turks brood halen. We eten niet elke dag in het hotel, op maandag wanneer de gasten naar het stadje wandelen lopen wij mee en eten we daar wat. Dit doen we ook op vrijdagmiddag want dan is er een markt in Kas dus dan gaan we daarna lekker lunchen.

Vanaf nu zal ik jullie elke week op de hoogte houden dus kijk vooral nog een keer op mijn profiel!